Friday, May 15, 2009

bila duit dah masuk poket, mudah nak kata.. "projek dah gagal.."

bismillahirrahmanirrahim..

looking back pass the 50 years of so called independence.. so what have we achieved?

1. Sistem Pendidikan yang "mendidik"

Gadis Sorok Bayi Bawah Katil

2. Cyberjaya

Komen Dr M tentang Cyberjaya

Sementara itu dalam perkembangan lain, Dr Mahathir menyatakan rasa tidak puas hatinya terhadap kelancaran pembangunan Cyberjaya yang dimulakan sejak 12 tahun lalu.

Sebagai pencetus idea kewujudan Cyberjaya, beliau berkata, perancangan menjadikan Cyberjaya sebagai sebuah kawasan komuniti intelektual terdiri daripada penduduk tempatan dan luar negara gagal dicapai.

Katanya, perancangan awal Cyberjaya ialah kerajaan ketika itu mahu ramai warga asing tinggal di situ dalam persekitaran istimewa termasuk kewujudan kelab untuk berehat dan berinteraksi sesama mereka.

"Sebaliknya, apa yang saya dapati ialah orang ramai lebih cenderung untuk tinggal di luar (Cyberjaya) dan datang bekerja di sini... sebab itu kita dapat lihat banyak kereta di sini kerana mereka tinggal jauh dan terpaksa memandu ke sini.

"Saya lebih suka jika mereka tinggal di sini, berjumpa di kelab untuk berehat dan berinteraksi serta boleh berjalan kaki ke pejabat masing-masing. Itu yang dirancangkan tetapi ia tidak berlaku," katanya.

an many more unlisted..

No comments: